MTB tocht, 20 december

Kerstrit

Zaterdagochtend 08.00 uur. Wat voor weer zou het zijn? Gisteren was het "bar en boos" en voor vandaag zijn de voorspellingen "guur en onstuimig". Gelukkig is het droog. Rond 09.00 uur vertrokken richting 't Appeltje.

Daar stroomde het aardig vol met Pedaleurs. Zo vol dat er besloten werd om vier groepen te maken: 'n snelle; nog 'n beetje sneller; weer iets sneller en de snelste. Ik vertrek samen met Annemie, Frank, Martijn, Miranda, Peter, René van O., Tjerk, en Ton in de "nog 'n beetje snellere groep".

Via de singletrack langs de Klaverveldenweg steken we de Holleweg over voor 't stukje bos langs de bocht bij knooppunt Zoomland. Lekker stukje waar je niet zo vaak komt. Langs het kerkhof, over het viaduct richting de Heide: zwarte route!

Daar kwamen we ook de "weer iets snellere groep" tegen. Na vele klimmetjes (en rondjes) komen we uit bij een versierde kerstboom

(zie foto , hier rechts  -------------------------------------------------------------->).

De weg vervolgt richting Fort de Roovere (blauwe route). Goed uitkijken bij de afdalingen. Het parcours is behoorlijk glad. Voor je het weet lig je in het water (wel een schone fiets). Door een kleine misschakeling van René kwam ik op kop te rijden. Geen goed idee: gelijk de wind van voren (letterlijk!) op het talud langs de Ligneweg. René en Peter grijpen in en brengen ons via het Wasven en Buitenlust weer richting de Heide. Nog een paar klimmetjes die we eerder gemist hebben, de weg vervolgt richting Zoomland.

Voordat we het viaduct oversteken, eerst een uitstapje in het bos tussen de Zoom en de Ruytershoveweg. Hier raken we Tjerk kwijt. Het is een stukje waar je niet snel in rijdt. Ik ben er één keer eerder geweest. Ook deze keer kwam ik weer op kop. En uiteraard ging het weer niet goed: een afslag gemist, zodat we het bos uitkomen aan de kant van de grote weg (Ruytershoveweg). En dat was niet de uitgang waar Tjerk stond te wachten met de camera in de aanslag voor enkele actieshots. Sorry Tjerk... ze moet mij ook niet op kop laten rijden.

Eenmaal in de bossen van Zoomland aangekomen, nam Peter ons mee langs kleine singletracks richting Zeezuiper en de bekende klimmetjes langs het hoofdpad bij de Holleweg. Van Zoomland naar Lievensberg om ook daar alle beruchte heuveltjes onder de wielen te krijgen.

Als laatste groep arriveerde we bij het Appeltje. Er was zelfs een aparte ruimte gereserveerd, waar we konden genieten van een lekker kopje koffie en niet te vergeten een overheerlijk stukje vlaai naar keuze.

Dré gaf nog een korte speech: iets over de ALV in februari (allemaal komen) en een MTB tocht in Groesbeek in januari. En ook nog de mededeling dat dit niet de laatste rit van 2014 is!! Volgende week gaan we gewoon weer van start.

Rest mij nu alleen, iedereen fijne kerstdagen te wensen. En voor diegene die de laatste rit van 2014 niet meerijden: een rustige jaarwisseling.

Silvia

Reactie schrijven

Commentaren: 1
  • #1

Rene van O (maandag, 22 december 2014 22:17)

Kerstboom is weer afgetuigd en ligt weer op zolder ;-)

Contact gegevens

mrt

2024

Clinic voor Rucphense ambtenaren

Op dinsdag 19 maart heeft Team Clinics voor de derde keer een rit georganiseerd voor een elftal sportieve ambtenaren van de gemeente Rucphen.

za

jan

2024

1e Officiële Club-Gravelrit

Na de laatste clubrit die ik meereed op de mtb, net voor Kerstmis, werd er geopperd om binnenkort eens een gravelrit te rijden. Gezien de natte weersomstandigheden van de laatste weken, leek het mij een goed idee om deze activiteit voor vandaag te organiseren.

zo

nov

2023

Sluitingstoer

Vandaag hebben we onder een, zeiknat, uurtje, min of meer kunnen genieten van de sluitingstoer. Een tocht over een afstand van 60 km. Met 8 diehards zijn we er 09.30 uur aan begonnen.

Een (aangepaste) tocht, samengesteld door onze sportkoning Ludo, chapeau!