MTB tocht, 21 maart

Vandaag hebben we zelfs twee ritverslagen, ééntje van Miranda (op verzoek van René) en ééntje van jullie enthousiaste webmaster.....

Toen ik even voor half tien aan kwam bij het Appeltje zag het groen van de Pedaleurs! De animo was groot vandaag, gezellig!

De groep werd opgedeeld in drie, de “snellen” – “middengroep” en de …tsja…”langzamen” klinkt niet zo leuk dus de “iets-minder-snelle-groep”. Ikzelf ging met nog 4 anderen, Peter, Mario, Annemie en Tjerk met deze groep mee.

Met een heerlijk tempo gingen we richting Huijbergen. Hier en daar was het nog wat blubberig maar in vergelijking wat we al gehad hadden afgelopen winter was dit niets. Genietend van de natuur (eekhoorntjes, blote billen van een dame met hoge nood) maakten we een rondje terug door het zogenaamde woeste gedeelte.

We begonnen met een heerlijk zonnetje maar helaas kregen we ook nog een enkele bui over ons heen…..

Na bijna twee uur gingen we richting het Appeltje. …..ik rook de koffie al….maar Peter besloot nog een extra lusje mee te pakken (volgens mij doet hij dat expres!) en een kwartiertje later konden we eindelijk genieten van een heerlijk bakkie koffie! Het was weer een enorm gezellig en leuk rondje van bijna 30 km.

Bedankt fietsmaatjes!

Miranda.

Geen idee hoeveel mensen er vandaag aan de start stonden, maar de ‘snelle’ groep bestond vanmorgen uit 5 man. Onder leiding van Jack vertrokken Kees Schr, Frans, Gilbert en Kees Sim. voor een mooie en droge rit.

Allereerst reden we kriskras door het Lievensbergbos, via Groot Molenbeek reden we door Mattemburgh Oost naar de oude steenfabriek in Hoogerheide. Bij de Vinkenberg namen we de steile klim, waar iedereen zonder problemen boven kwam. Na wat spelen op dit terrein (veel wasbordjes), reden we via Fokker naar de Oude Stee. Helaas is het bosje tussen de Wouwbaan en de Verlengde Duinweg tegenwoordig verboden terrein, dus dit gedeelte konden we slechts deels aandoen.

Door het Siroccobosje, reden we naar Familyland. Daar sloegen we linksaf over het paardenpad richting Staartse Duintjes. Onderweg begon het nu wel te regenen, gelukkig zette dit niet al teveel door. Vanuit de Staartse Duintjes zochten we de Kloosterbergen op, hier werden natuurlijk de steile klimmen opgezocht, en was het nog spannend met het afdalen.

Via de Tiestenberg, met al zijn heuvels, reden we naar de Nootjesberg. Hier draaiden we enkele keren op en af. Natuurlijk konden ook de Walsestraatbergjes niet ontbreken op ons menu. Nog voor de vliegbasis draaiden we terug naar de Moerkantsebaan, waar we het pad halverwege Trapke Op oppikten. Daar zetten we koers richting het Woeste Gedeelte, dat we deze keer rechts lieten liggen, op speciaal verzoek van ondergetekende. Hier had ik namelijk vorige week voor 95 euro schade opgelopen…..

Wel wist Kees Schr. ons te leiden naar het pad waarin het Helmy’s bruggetje ligt (genoemd naar haar sinds haar val vorig jaar). Via de golfbaan en de Kloof reden we nog even langs de Molshoop, waarna we nadat we de Molenhoekweg waren overgestoken terugreden naar ’t Appeltje.

De koffie met appeltaart smaakte deze morgen heerlijk, was ook wel verdiend na een tocht van 40 kilometer en een gemiddelde van bijna 20 km/uur.

Groetjes en tot volgende week,

Kees Sim.

mrt

2024

Clinic voor Rucphense ambtenaren

Op dinsdag 19 maart heeft Team Clinics voor de derde keer een rit georganiseerd voor een elftal sportieve ambtenaren van de gemeente Rucphen.

za

jan

2024

1e Officiële Club-Gravelrit

Na de laatste clubrit die ik meereed op de mtb, net voor Kerstmis, werd er geopperd om binnenkort eens een gravelrit te rijden. Gezien de natte weersomstandigheden van de laatste weken, leek het mij een goed idee om deze activiteit voor vandaag te organiseren.

zo

nov

2023

Sluitingstoer

Vandaag hebben we onder een, zeiknat, uurtje, min of meer kunnen genieten van de sluitingstoer. Een tocht over een afstand van 60 km. Met 8 diehards zijn we er 09.30 uur aan begonnen.

Een (aangepaste) tocht, samengesteld door onze sportkoning Ludo, chapeau!