Dijkenroute, 85 km

Sinds lange tijd waren Ludo en ik in de gelegenheid om op zondag een tocht bij team Toer mee te rijden. Om kwart over 8 haalde ik hem op en reden we naar de start, bij café Krijnen. Daar aangekomen waren de coördinatoren verrast, zoals Han het op zijn ‘Lingo’aans verwoordde, jullie staan niet op de kaart.

Om half 9 stipt vertrokken we met een dozijn Pedaleurs, naast Ludo en mijzelf (Kees Sim), bestond de groep uit Han, Kees Schr, Twan, Jeroen P, Gilbert, Arnie, Pytrik, Marcel, Dré en Paul.

Via de haven reden we Bergen op Zoom uit, de wind was matig en kwam uit het west-zuidwest wat betekende dat we daar vooral voor de pauze last van zouden krijgen. Onder leidingf van Pytrik en Jeroen ging het richting Tholen, net voor de brug werd er voor het eerst op kop doorgedraaid en hierdoor reden we continu 30 tot 31 km/u.

Via het gemaal en Strijenham, kwamen we aan in Sint-Maartensdijk, waar we linksaf sloegen om richting Stavenisse te gaan. Op zich is dit een hele lange rechte weg, met slechts enkele flauwe bochten en de koprijders hadden hier de wind vol tegen.

Op zo’n anderhalve kilometer trokken Kees, Pytrik en ik door. Pytrik liet zien dat hij tactisch veel bijgeleerd heeft en kwam als eerste aan bij de camping.

Op het terras ontstond een mooie verhandeling over het verschil tussen overnemen en demarreren, het verschil tussen een Brabants, Zeeuws en Haags bakje koffie en ander interessante inzichten, die ik helaas niet allemaal kan reproduceren.

Over de terugweg kan ik eigenlijk vrij kort zijn, grotendeels hadden we de wind van achter en dat zorgde ervoor dat de teller ver boven de 30 uit kwam. Via Sint-Annaland, waar Pytrik nog lek reed op de kasseien, en de brug tussen Oud- en Nieuw-Vossemeer ging het richting Steenbergen. De kilometerteller gaf een snelheid aan die varieerde van 34 tot zelfs 38 km/u, ondanks dat Paul probeerde het hoge tempo wat te matigen. In Steenbergen oogde het wat rommelig, de koprijders namen hier soms wel en soms niet het fietspad, maar achterin besloot ieder op de weg te blijven rijden. Dit kwam de veiligheid ten goede.

We vervolgden onze weg door Welberg naar de Boompjesdijk, richting de Maai. Vanaf dit gedeelte stond de wind van opzij, maar de snelheid bleef prettig, net boven de 30 km/u.

Langs het monument vlakbij Moerstraten, dat niet bij iedereen bekend was, ging het terug naar Bergen op Zoom. Via Vrederust reden we hier langs de Ravelstraat naar Krijnen, waar we op het terras gingen zitten om nog wat na te praten. Mario uit de B-groep liet zich ook snel zien, alsmede Jan, en de laatste ontwikkelingen vanuit de ziekenboeg (Jan, Cees en Herman) passeerden de revue.

Het was een heerlijke sportieve ochtend, met mooie weersomstandigheden.

Fietsgroeten,

Kees

Technische gegevens van de rit:

Lengte: 85 km

mrt

2024

Clinic voor Rucphense ambtenaren

Op dinsdag 19 maart heeft Team Clinics voor de derde keer een rit georganiseerd voor een elftal sportieve ambtenaren van de gemeente Rucphen.

za

jan

2024

1e Officiële Club-Gravelrit

Na de laatste clubrit die ik meereed op de mtb, net voor Kerstmis, werd er geopperd om binnenkort eens een gravelrit te rijden. Gezien de natte weersomstandigheden van de laatste weken, leek het mij een goed idee om deze activiteit voor vandaag te organiseren.

zo

nov

2023

Sluitingstoer

Vandaag hebben we onder een, zeiknat, uurtje, min of meer kunnen genieten van de sluitingstoer. Een tocht over een afstand van 60 km. Met 8 diehards zijn we er 09.30 uur aan begonnen.

Een (aangepaste) tocht, samengesteld door onze sportkoning Ludo, chapeau!