MTB rit, 7 mei

Afgelopen zaterdag was een uitstekende dag om te gaan fietsen. Het was weer de dag van de MTB rit buiten Bergen op Zoom. Dit keer hadden we besloten het wat dichter in de buurt te zoeken en naar Roosendaal te gaan. Voor sommige was dit ook al een hele rit en een speciale ervaring om daar ook eens te komen. Daarnaast zou het ook een internationale rit worden.

’s Ochtends vroeg vertrokken met armstukken, maar toen ik 10 minuten verder was konden ze al weer in te tas, omdat ze te warm waren. Samen met Marcel ben ik naar Bergen op Zoom gefietst om vervolgens weer met Sylvia, Wim, André, Jack en Gilbert terug naar Roosendaal te fietsen. Ton, Martijn, Joop en René kwamen met de auto richting Roosendaal.

André leidde ons weer vakkundig naar de plaats van vertrek, namelijk het T-huis in Visdonk. Onderwijl wist Sylvia ook nog op een Strava segment een eerste plaats neer te zetten en mag zich nu Queen of the Mountain noemen!!!

Bij het T-huis was het genieten geblazen van de koffie met uitstekende bonbon. Dat smaakte zeker naar meer. Bij het zien van de bonbons besloot Renee dat hij toch teveel last had van zijn rug om te gaan fietsen en de ochtend bij het establishment door ging brengen. Daarnaast had hij er blijkbaar ook veel lol in om de serveerster te helpen.

Na de koffie was het dan toch tijd om te gaan fietsen. We zijn bij de schietbaan gestart, omdat je daar gelijk al een mooi stukje singletrack hebt liggen om de stemming er goed in te brengen.

Even verderop bleek het noodzakelijk te zijn dat de route verlegd wordt. De eigenaar van het terrein was druk bezig met het plaatsen van een hekwerk. We hadden nog geluk dat we er langs mochten, maar binnenkort zal dit helaas gedaan zijn.

Vervolgens kwamen we uit op het meest saaie deel van de route. Daarna werd het weer leuker met de heuveltjes en de loopgraven.

Hierna hebben de route Roosendaal even links laten liggen en hebben we er een internationale route van gemaakt door Essen Horendonk aan te doen. Ook daar ligt een prima uitgepeilde route. In Rucphen is de route na een paar droge dagen altijd heel droog en goed te bereiden. De route in Horendonk is zelfs naar een hittegolf nog drassig. Dat geeft in ieder geval een leuke dimensie aan het fietsen in deze omgeving. Het lukte Jack om zijn witte overschoenen nog steeds hagelwit te houden, een prestatie van formaat. Gilbert had het twijfelachtige genoegen om de watertemperatuur even te proberen. Gelukkig zonder verdere gevolgen.

De route op zich is verder niet heel spectaculair en loopt, als ik de ingewijden moet geloven, voor een deel over een oude vuilnisbelt. Qua vervuiling zal het wel meevallen, ik geef in ieder geval nog geen licht in het donker (alhoewel ik deze week wel veel last gehad heb van buikloop, het zal toch niet…)

Nadat we de Horendonk aangedaan zijn we terug naar Rucphen gegaan. Daar hebben we de rest van de route aangedaan en zijn we gestopt met de singletrack waar we ook mee gestart waren bij de schietbaan.

Terug bij het T-huis ontspon zich een geanimeerde discussie over het aantal km wat gerekend kon gaan worden. Er bleek toch wel wat onderlinge competitie te zijn om zo hoog mogelijk in het km klassement terecht te komen of in ieder geval geen kilometers aan anderen af te geven. Ik weet in ieder geval zeker dat de route in Rucphen en Horendonk 39km was en Marcel volgens mij degene met de meeste kilometers in de benen aangezien hij ook nog mee terug naar Bergen op Zoom gefietst is.

Allemaal bedankt weer voor de gezellige en sportieve ochtend!!!

Aanvulling van Rianne:

Na uitgerust te zijn van vorig week vol goede moed naar het Appeltje. Ik zou vandaag rondom Appeltje blijven want er zou door een groep gefietst worden `buiten Bergen`(Roosendaal)! Ik was van mening dat er meer `thuis` zouden fietsen maar helaas bleek dit niet het geval dus moest ik zelf een rondje maken. Zoals jullie allemaal weten heb ik een oriëntatie van nul,,,nul en dus volgde ik braaf de pijlen van de groene route met uiteindelijk toch 20 km op de teller. Beter iets dan niets hé. Ik hoorde later dat er vele km-ers gemaakt waren in omgeving Roosendaal dus was ik blij dat ik nog niet mee was gegaan. Ff meer conditie opbouwen.

Reactie schrijven

mrt

2024

Clinic voor Rucphense ambtenaren

Op dinsdag 19 maart heeft Team Clinics voor de derde keer een rit georganiseerd voor een elftal sportieve ambtenaren van de gemeente Rucphen.

za

jan

2024

1e Officiële Club-Gravelrit

Na de laatste clubrit die ik meereed op de mtb, net voor Kerstmis, werd er geopperd om binnenkort eens een gravelrit te rijden. Gezien de natte weersomstandigheden van de laatste weken, leek het mij een goed idee om deze activiteit voor vandaag te organiseren.

zo

nov

2023

Sluitingstoer

Vandaag hebben we onder een, zeiknat, uurtje, min of meer kunnen genieten van de sluitingstoer. Een tocht over een afstand van 60 km. Met 8 diehards zijn we er 09.30 uur aan begonnen.

Een (aangepaste) tocht, samengesteld door onze sportkoning Ludo, chapeau!