Maple Farm route, 12 juni 2022

Café restaurant Maple Farm, waar deze route naar genoemd is, stond vroeger langs de driebaansweg naar Breda, waar nu de afslag Rucphen van de A58 is. En op de terugweg zijn we inderdaad langs de plek gekomen waar deze uitspanning gestaan heeft. Acht Pédaleurs: Jeroen, Jan, Dré, Joost, Anita, Pytrik, Dennis en Rens gingen precies om half negen van start richting de Wouwse Tol.

Het tempo zat er al snel goed in en de aflossingen aan de kop van de groep verliepen keurig op tijd. Klokslag 10 uur arriveerden we dan ook bij café den Hoek in Klein Zundert, bij Louis Havermans waar Jan de koffie besteld had. Tijdens de pauze kwam Jan met het voorstel om in september aanstaande een lange rit te fietsen ter voorbereiding op de tweedaagse. Dit kan de rit langs de Kop van ’t Land richting de Biesbosch zijn of de route naar de Bockenrijder in Esbeek.

Dit leek iedereen een goed idee. De coördinatoren zullen hier nog op terug komen om het definitief te maken.

Na de rust hervatten we de tocht richting Klein Zundert. In de buurt van de Pannenhoef wilden onze navigaties ons een paar keer een onverharde weg opsturen. En omdat iedereen weet dat ik daar geen fan van ben, kozen we toch steeds maar een geasfalteerde weg of fietspad. Na een onverwachte leuke omweg door het bos en de natuur bereikten we uiteindelijk toch eerst Sprundel en kort daarna Rucphen.

Hier pakten we de route weer op richting Zegge en de Borchwerf. Hier moesten we even een stukje over een afgesloten parkoers voor een wielerwedstrijd. Pytrik ging op kop om ons langs het industrieterrein van Roosendaal en via de vuilverbranding weer richting Wouw te dirigeren.

Bij Krijnen aangekomen en met bijna 90 kilometer op de teller troffen we daar ook groep Mario aan, te weten Mario, Fred, Silvia en Hjalmar. Alle twaalf hadden we lekker gefietst.

Rens

jan

2024

1e Officiële Club-Gravelrit

Na de laatste clubrit die ik meereed op de mtb, net voor Kerstmis, werd er geopperd om binnenkort eens een gravelrit te rijden. Gezien de natte weersomstandigheden van de laatste weken, leek het mij een goed idee om deze activiteit voor vandaag te organiseren.

meer lezen 0 Berichten

zo

nov

2023

Sluitingstoer

Vandaag hebben we onder een, zeiknat, uurtje, min of meer kunnen genieten van de sluitingstoer. Een tocht over een afstand van 60 km. Met 8 diehards zijn we er 09.30 uur aan begonnen.

Een (aangepaste) tocht, samengesteld door onze sportkoning Ludo, chapeau!

meer lezen 0 Berichten

zo

sep

2023

Nieuwe koffiestop Hoeksewaardtocht

Jan had dit etablissement (De Vlasfabriek in 's Gravendeel) benaderd om daar een pauze te houden tijdens de Hoeksewaardtocht. We werden enthousiast ontvangen en welkom geheten door Monique en haar team.

De koffie alsmede en het gebak waren heerlijk. We komen hier zeker nog terug!