Vlaketocht,83 km

Beste “sport”vrienden!

Nadat we twee weken geleden door een heftige hagelbui werden getroffen en ik echt dat dat ik een vinger kwijt zou raken van de kou, en nadat ik vorige week schitterde in afwezigheid vanwege een oefenronde in Limburg, was ik deze ochtend weer van de partij in een nieuwe ronde naar de Vlake-tunnel.

Met een leuke ploeg zijn we van start gegaan. Na het heerlijke lenteweer van de afgelopen weken had iedereen veel zin in een zonovergoten ronde fietsen. We zijn zo snel en hard van start gegaan, dat Dré te veel druk op het voorwiel kreeg en na 500 meter direct een lekke band had.

Gelukkig hebben we een paar technische mensen in de club en geholpen door de vlijtige vingers van Kees konden we onze route weer snel vervolgen.

In de polder bij Rilland - Bath gebeurde er nog iets. Ondanks de duidelijke aanwijzingen van Jeroen ging het tot twee keer mis. Rechts waar we links moesten en andersom. Gesteund door de wind lag het tempo vrij hoog en al vrij snel kwamen we in Yerseke aan.

Daar aangekomen hebben we genoten van twee heerlijke kopjes koffie. De koffiejuffrouw is echter niet altijd de vriendelijkste, althans, qua gezichtsuitdrukking. Mijn vraag of ze familie is van Johnny Hoogeland en of ze ook in het prikkeldraad had gelegen - zo ja, mochten wij dan haar billen zien - deed haar zowaar lachen. En leverde een fooi op van vier euro.

Na deze stop volgde de terugweg. Meer wind, zwaarder en stugger dan de heenweg. In de laatste tien kilometer had ik moeite met het tempo, dat door jullie opgevoerd werd tot 35 km/uur. Ik werd dan ook geholpen door een aantal van jullie met een duwtje in de rug. Min of meer gebroken vlogen we Bergen weer in. Gelukkig stond het laatste verkeerslicht op rood en konden we gezamenlijk over de eindstreep.

Een donker biertje bij Krijnen won het van een ererondje (ofwel reclamerondje) over de Grote Markt.

Met een goed en voldaan gevoel keerde ik weer huiswaarts.

Ik wens iedereen nog een fijne week.

Hartelijke groeten,

mrt

2024

Clinic voor Rucphense ambtenaren

Op dinsdag 19 maart heeft Team Clinics voor de derde keer een rit georganiseerd voor een elftal sportieve ambtenaren van de gemeente Rucphen.

za

jan

2024

1e Officiële Club-Gravelrit

Na de laatste clubrit die ik meereed op de mtb, net voor Kerstmis, werd er geopperd om binnenkort eens een gravelrit te rijden. Gezien de natte weersomstandigheden van de laatste weken, leek het mij een goed idee om deze activiteit voor vandaag te organiseren.

zo

nov

2023

Sluitingstoer

Vandaag hebben we onder een, zeiknat, uurtje, min of meer kunnen genieten van de sluitingstoer. Een tocht over een afstand van 60 km. Met 8 diehards zijn we er 09.30 uur aan begonnen.

Een (aangepaste) tocht, samengesteld door onze sportkoning Ludo, chapeau!