Zwarte Ruiterroute, 80 km

Afgelopen zondag 13 april verzamelden we ons om 8.30 uur bij Krijnen. Het was droog en de temperatuur niet heel hoog. Er was wel veel wind opgegeven en de kopmannen zullen het vandaag tegen de wind in erg zwaar te voorduren krijgen.

Gelukkig verzamelden zich toch nog 15 man aan de start om de zwarte ruiterroute te gaan rijden.

Jeroen van de P. gaf het tempo de stad uit aan en met een rustig drafje verlieten we via het Zonneplein richting Huijbergen Bergen op Zoom. Op de Moerkantsebaan ging het tempo rustig omhoog en hadden we de wind in de rug. Via Trapje op richting de Wouwse Plantage alles ging goed totdat we moesten stoppen omdat er iets achterin het peletonnetje aan de hand was.

Iemand was zijn tasje verloren en na dit gerepareerd te hebben konden we weer verder.

Gegroepeerd tegen de wind in reden we richting Steenbergen om een bakje te doen. Er werd flink doorgereden en zelfs tegen de wind in tikte we regelmatig de 30 km per uur aan. Bij het hotel aangekomen was de eigenaar nog de buitenboel aan het schoonmaken. We waren misschien wel 15 minuten eerder dan hij verwachte, althans zo keek hij naar ons.

Binnen wilden wij de stamtafel confisqueren maar daar werden wij vriendelijk maar toch dringend verzocht niet te gaan zitten, deze was gereserveerd voor een aantal stamgasten. Na lekker met elkaar gezellig een bakkie gedaan te hebben stapten we op de fiets.

Na nog geen 100 meter konden we voor de tweede keer stoppen. Jan had een lekke band. Gelukkig hadden we een fietsenmaker van PMH bij die in zijn vrije tijd (binnenkort echt veel vrije tijd) ook nog hobbyfotograaf is. De band was in een recordtempo van ongeveer 10 minuten gemaakt en we konden verder.

Het tempo ging al snel richting de 35 km per uur met het windje in de rug. De eerste tekenen van vermoeidheid werden al zichtbaar. Zelfs zo zichtbaar dat iemand maar vertelde dat zijn band weer lek was. De fietsenmaker bekeek de band en constateerde na ongeveer 5 minuten dat de band niet lek was. Gelukkig was de vermoeide fietser nu weer bij adem en kon hij weer verder.

Even later een tak tussen de derailleur en weer even later een achterwiel dat scheef gemonteerd was zodat de derailleur niet meer goed schakelde. Hierdoor ging het de gemiddelde snelheid met stappen omlaag. Maar na een korte eindsprint rond de 53 km per uur hadden we toch nog een mooi gemiddelde van iets meer dan 29 km gemiddeld bij een afstand van 75 km.

Niemand weet nog hoe dit kan?! De route staat voor 80 km op de site?!

Op naar de volgende tocht op 2e paasdag. Start bij Krijnen en einde bij het Appeltje.

Reactie schrijven

mrt

2024

Clinic voor Rucphense ambtenaren

Op dinsdag 19 maart heeft Team Clinics voor de derde keer een rit georganiseerd voor een elftal sportieve ambtenaren van de gemeente Rucphen.

za

jan

2024

1e Officiële Club-Gravelrit

Na de laatste clubrit die ik meereed op de mtb, net voor Kerstmis, werd er geopperd om binnenkort eens een gravelrit te rijden. Gezien de natte weersomstandigheden van de laatste weken, leek het mij een goed idee om deze activiteit voor vandaag te organiseren.

zo

nov

2023

Sluitingstoer

Vandaag hebben we onder een, zeiknat, uurtje, min of meer kunnen genieten van de sluitingstoer. Een tocht over een afstand van 60 km. Met 8 diehards zijn we er 09.30 uur aan begonnen.

Een (aangepaste) tocht, samengesteld door onze sportkoning Ludo, chapeau!