Ultratocht, 95 km

Om 8:15 pakte ik mijn fietsje weer om naar Krijnen te rijden. Was benieuwd hoeveel KMC rijders er zijn. Bij aankomst zaten Toine en Kees Schrauwen te wachten en al snel arriveerde Marcel en Jeroen v/d Ploeg.

Net toen we wilde vertrekken kwam er nog een gastrijdster (Marjolein) aanrijden en vroeg of ze met ons mee mocht rijden. Ze had via de site Bart benadert en deze had geen probleem, maar hij wist al wel dat het geen grote groep zal zijn!

Wij, als ervaren Pedaleurs, hadden natuurlijk ook geen bezwaar (haha).

Vandaag stond de ultratocht op het programma en dus vertrokken we met 6 rijders. De KMC rijders (Jeroen, Kees en Han) hadden gehoopt dat het een leuke ‘uitrij rit’  zou worden. Maar met een gemiddelde van bijna 30 Km/uur was dit niet echt een uitrijritje.

De weersverwachtingen waren heel goed, maar het was nog erg bewolkt. Via het industrie terrein reden we naar Halsteren naar de Klad. Daarna werd koers gezet richting Nieuw-Vossemeer, over de brug draaiden we linksaf naar Tholen waar we al aardig de wind op kop kregen.

(Dat belooft nog wat op de Oesterdam).

Ook onze gastrijdster fietste lekker mee, alleen zou het beter zijn, volgens Jeroen, om het zadel iets naar beneden te zetten. Ze fietste nl. een beetje met haar tenen naar beneden.

Door Tholen werd er richting de Oesterdam gereden. Bij de Oesterdam aangekomen moest onze verslaggever gelijk van kop af. De KMC rit van gisteren zat nog duidelijk in zijn benen. Door Toine en Jeroen werd er met een behoorlijk tempo naar de andere kant van de dam gereden. Daarna linksaf over de brug naar het rustpunt ‘Non Plus Ultra’.

Na 2 bakjes koffie was het weer tijd om de weg te vervolgen. Richting Woensdrecht en langs de ‘Tank’ via de ‘Onderstal’ naar Hoogerheide. Het zonnetje was gaan schijnen waardoor ook de temperatuur erg aangenaam werd. Via Huijbergen werd er koers gezet naar Essen hoek. Echter de weg was afgezet waardoor we iets om moesten rijden.

Bij de kerk in Essen Hoek aangekomen werd er richting Essen gereden (over de kasseien) ook hier was weer de weg open gebroken. Snel werd er besloten om achterlangs naar Nispen te rijden. Bij Nispen aangekomen werd de route weer opgepakt. Via de Brembos werd er koers gezet richting Wouw. Bij het Kapelleke rechtsaf en via de Spellestraat werd er naar Heerle gereden.

De rit van vandaag stond in de boek voor 82 Km echter bij Heerle hadden deze afstand al bereikt waardoor we tot de conclusie kwamen dat dit niet helemaal klopt. Na Heerle werd er nog wat rechts en linksaf afgeslagen waardoor we weer snel richting Vrederust fietsten.

Moet maar voldaan reden we over het Bolwerk naar Krijnen. Bijna 95 Km op de teller met een gemiddelde van bijna 30Km per uur. Toppie mannen.

Bij het lekkere ‘Oud Bruin’ biertje bleek, dat gaf Kees toe, dat hij een vriend had in Rozendael.

De reden was dat Marcel zijn biertje had betaald. Dit is toch echt tof van Kees eej.

Na ons biertje bedankten we Marjolein en we hopen dat ze nog vaker met ons meerijdt natuurlijk.

Van onze verslaggever Han.

Reactie schrijven

mrt

2024

Clinic voor Rucphense ambtenaren

Op dinsdag 19 maart heeft Team Clinics voor de derde keer een rit georganiseerd voor een elftal sportieve ambtenaren van de gemeente Rucphen.

za

jan

2024

1e Officiële Club-Gravelrit

Na de laatste clubrit die ik meereed op de mtb, net voor Kerstmis, werd er geopperd om binnenkort eens een gravelrit te rijden. Gezien de natte weersomstandigheden van de laatste weken, leek het mij een goed idee om deze activiteit voor vandaag te organiseren.

zo

nov

2023

Sluitingstoer

Vandaag hebben we onder een, zeiknat, uurtje, min of meer kunnen genieten van de sluitingstoer. Een tocht over een afstand van 60 km. Met 8 diehards zijn we er 09.30 uur aan begonnen.

Een (aangepaste) tocht, samengesteld door onze sportkoning Ludo, chapeau!