Zeelandbrugroute, 125 km

Het is een werkelijk prachtige dag om eens een wat langere tocht te maken. De wind bleek veel milder als de dagen ervoor en een temperatuurtje van 20 gr. Is natuurlijk perfect!

Met 9 actievelingen ( de meesten waren op vakantie of dachten dat?), gingen we op pad om de nodige kilometers te verteren. Het zouden er 127 worden, dus de gegevens op onze onvolprezen ( nieuwe) site kloppen vrij aardig.

Via Tholen werd de opening gezocht naar Zierikzee, langs de Krammersluizen en de Grevelingen ( waar de blauwe zeehondjes weer met grote getale, mooi naast elkaar lagen te zonnen?)

Ook de watersporters hadden dit mooie weer ontdekt en zowat alle bruggen die we tegenkwamen vandaag stonden open. Daar reed ik als enige lek, door een vervelend steentje wat een snakebyte veroorzaakte. De zaak was zo gerepareerd en dus konden we verder, zonder noemenswaardige problemen.

Zo kwamen we dus zonder al te veel moeite met een wat flauw windje bij de beroemde brug. Na de brug wilden we gelijk links richting Kats, maar we kwamen er snel achter dat we nog een brug bij het kanaal van Zuid Beveland ( die ook open stond) over moesten, daar kwamen we vrij snel. We reden langs de katse kul ( of zoiets) mooi langs de dijk in dezelfde val als vorig jaar. Marcel probeerde nog wel gebruikmakend van z`n mountainbike kwaliteiten een grindpad te bedwingen, maar ook hij werd tot de orde geroepen.

Dus terug naar Wilhelminadorp waar het café wat we hadden besproken dus niet was maar bij de haven. Daarom weer terug waar we vandaan kwamen maar het terras was goed alsmede de koffie. We gingen verder over de sluisdeuren waar Kees Schrauwen, wel eens een bijna dood ervaring had gehad. Maar nu ging het goed en konden we naar Wemeldinge.

Bij Oostdijk, de Zeeuwscheweg over en toen door de polder naar Bath. Arn kreeg echter wel steeds meer last van zijn korte vakantie (met wijn experiance in Lanzarote ) hij had daar wel gefietst maar de wijn exercitie brak uiteindelijk toch op, de kraaienberg bleek een aardige scherprechter, dit gold echter ook voor Paul.

Bij Krijnen, was iedereen tevreden met het resultaat, van een leuke tocht.

Dré

mrt

2024

Clinic voor Rucphense ambtenaren

Op dinsdag 19 maart heeft Team Clinics voor de derde keer een rit georganiseerd voor een elftal sportieve ambtenaren van de gemeente Rucphen.

za

jan

2024

1e Officiële Club-Gravelrit

Na de laatste clubrit die ik meereed op de mtb, net voor Kerstmis, werd er geopperd om binnenkort eens een gravelrit te rijden. Gezien de natte weersomstandigheden van de laatste weken, leek het mij een goed idee om deze activiteit voor vandaag te organiseren.

zo

nov

2023

Sluitingstoer

Vandaag hebben we onder een, zeiknat, uurtje, min of meer kunnen genieten van de sluitingstoer. Een tocht over een afstand van 60 km. Met 8 diehards zijn we er 09.30 uur aan begonnen.

Een (aangepaste) tocht, samengesteld door onze sportkoning Ludo, chapeau!