Vissentocht, 80 km

Na enige tijd afwezigheid door klussen in en om het huis en vakantie vond ik het vanochtend weer eens tijd worden om mijn beste beentje voor te trappen. ’s Ochtends de weersverwachting nog even bekeken en geconcludeerd dat ik met een beetje mazzel droog heen en weer moest kunnen fietsen tussen Roosendaal en BOZ. Mijn mederoosendalers waren zo slim om wel de auto te pakken.

Daarnaast had ik in al mijn wijsheid om 6.30 uur besloten om mijn wekker uit te zetten aangezien ik toch al wakker was. Mijn zoontje had namelijk besloten dat zijn dag al begonnen was, alhoewel wij als ouders het daar wat minder mee eens waren. Maar goed, wekker uit, ik nog even in bed blijven liggen en vervolgens dus wakker schrikken op het tijdstip dat ik al lang en breed mijn ontbijt achter mijn kiezen had moeten hebben.

Met gezwinde spoed dus naar BOZ waar Jan al weer op het terras zat te wachten op wat komen gaat. Pytrik kwam gelijktijdig met mij aan in de auto en al snel volgenden Marcel, Han, Rens en Toine nog. Dat betekent dus dat deze ochtend maar liefst 43% van de deelnemers van deze alleraardigste fietstocht uit Roosendaal kwam.

Rens reed voorop dwars door het centrum het dorp uit. Blijft een leuke start die kinderkopjes. Vervolgens ging het vlot richting Mattenburgh. Al snel kwamen we in Zeeland terecht. Het was deze zondag lekker rustig op de weg en we hadden een behoorlijke wind in de rug. Hierdoor leek niemand echt genegen vooraan af te lossen. De lange rechte wegen zorgden er voor dat we ook goed opschoten. We kwamen vlot langs het kanaal van Zuid Beverland te fietsen. Aangezien we vrij vroeg waren besloten we een klein ommetje te doen, zodat we niet al te vroeg bij de alleraardigste juffrouw en haar koffie aankwamen.

Han wilde hierbij zijn ver ontwikkelde navigatietalent tonen en dus kwamen we meer met geluk dan met wijsheid aan bij de koffiestop. Ergens op de die dijk moet toch een weg lopen….

Zou het overigens niet beter kunnen hoor. De koffie was lekker heet en we hadden even de tijd om te herstellen.

De start van de terugweg was minder makkelijk, aangezien we een stuk flink de wind op kop hadden. Toine was zo vriendelijk om een hele tijd kopwerk te doen en zo de rest uit de wind te houden. Voor Jan begon na Rilland de kilometers te tellen en er werd dan ook besloten om wat rustiger te gaan fietsen. Samen uit, samen thuis.

Via Woensdrecht ging het weer richting BOZ. Op de Rijzende weg doen we nog wat hoogtemeters op en zo gaat het via de Bergse Plaat weer terug richting centrum.Bij Cafe Krijnen sluiten we de rit af.

Toen we aan kwamen begon het al wat te druppelen. Mijn mederoosendalers zijn zo vriendelijk mij aan te bieden om met de auto mee terug te rijden. Ik wijs dit af aangezien ik op buienradar gezien had dat het pas in de loop van de middag hard zou gaan regenen. Op de terugweg kon ik helaas concluderen dat buienradar er naast zat of dat ik niet goed gekeken heb. Ik gok erop dat buienradar het niet bij het rechte eind had.

Ik hoop dat mijn broek komende zondag al droog is…

Reactie schrijven

mrt

2024

Clinic voor Rucphense ambtenaren

Op dinsdag 19 maart heeft Team Clinics voor de derde keer een rit georganiseerd voor een elftal sportieve ambtenaren van de gemeente Rucphen.

za

jan

2024

1e Officiële Club-Gravelrit

Na de laatste clubrit die ik meereed op de mtb, net voor Kerstmis, werd er geopperd om binnenkort eens een gravelrit te rijden. Gezien de natte weersomstandigheden van de laatste weken, leek het mij een goed idee om deze activiteit voor vandaag te organiseren.

zo

nov

2023

Sluitingstoer

Vandaag hebben we onder een, zeiknat, uurtje, min of meer kunnen genieten van de sluitingstoer. Een tocht over een afstand van 60 km. Met 8 diehards zijn we er 09.30 uur aan begonnen.

Een (aangepaste) tocht, samengesteld door onze sportkoning Ludo, chapeau!