MTB tocht, 27 december

Speelkwartier.

Eindelijk is er de (door mij) lang gekoesterde sneeuw, na een paar weken van wind en regen was ik hier wel aan toe.

Vanmorgen regende het afzeggingen op de app, maar het was al snel duidelijk dat er toch nogal veel Pedaleurs zin hadden om de laatste rit van het jaar af te leggen.

Vanaf de Plaat vertrokken Ludo, René van O en ondergetekende naar ’t Appeltje. De fietspaden op de Plaat waren keurig schoongemaakt, in het overige deel van Bergen op Zoom was dat helemaal niet het geval, waardoor we over de weg ons pad moesten kiezen.

Om half 10 verzamelden 10 Pedaleurs zich om te vertrekken, na de eerder al genoemde namen waren dit Gilbert, Frans, Kees Schrauwen, Marcel, Rene van der V, Tjerk en ‘good old’ Joop.

Nu ik dit zo aan het schrijven ben, vind ik dat het eigenlijk tijd wordt voor bijnamen, want hoeveel Kezen, Cezen, Renées, Wims, Rini's, Pieten, Jeroens en Peters heeft deze club inmiddels, het maakt het schrijven van een verslag zeker niet makkelijker.

Dit is een mooi item voor de app, wie bedenkt deze winter een leuke (niet-kwetsende) bijnaam voor een collega-Pedaleur, de bedenker van de leukste en origineelste bijnaam valt in de prijzen..

Enfin, om half 10 vertrokken we en nog binnen de eerste kilometer die door het Lievensbergbos ging, hadden een aantal fietsers (ook ik) al kennis gemaakt met de sneeuw.

Waar het in voorgaande jaren goed fietsen was in de sneeuw, bleek dit jaar de sneeuw nat te zijn en daardoor geen grip te bieden waardoor het onmogelijk werd te corrigeren. Onder leiding van Ludo en Kees Sch. verlieten we via allerlei paadjes dit gedeelte en reden we richting Borgvlietse Duintjes.

Het fietsen in het bos was deze ochtend extra spannend, niet alleen was het spoorzoeken en –houden, maar ook hoorde je regelmatig kraken van dikke takken, gevolgd door een droog knappend geluid en daarna zag je delen van een boom naar beneden komen, mede daardoor bleven we zoveel mogelijk op de brede paden.

Na een dik uur werd het steeds lastiger om te fietsen, bij mij was het schakelen al een tijdje onmogelijk geworden, en ook de remmen lieten het grotendeels afweten.

Dit was uiteindelijk de reden om ons verstand dit jaar nog één keer te gebruiken en we kozen ervoor om al snel weer richting ’t Appeltje te gaan rijden.

Drie musketiers deden dit door nog een klein lusje langs het vliegveld mee te pakken, de anderen waren iets eerder bij het vertrekpunt.

Onder het genot van koffie, snert, warme chocomel en een Leffe, werd nog even nagepraat en al snel ging iedereen weer op huis aan.

Voor iedereen een prettige jaarwisseling en een zeer sportief en gezond 2015!

Kees S.

Reactie schrijven

Commentaren: 1
  • #1

Suggesties bijnamen (vrijdag, 02 januari 2015 19:43)

Er zijn al via de app suggesties binnengekomen voor leuke bijnamen:

- Camper (Cees Huygens, vaak op vakantie met camper)
    - de Ram (Cees Schoutens, vanwege het beschikbaar stellen van de kar bij eendaagsen)
    - Keessie (Kees Simonis, alias KC op het mtbforum en in de app)
    - Bokkie (Kees Schrauwen, vanwege zijn houding op de fiets ;-))
    - Kojak (René van O, vanwege zijn mooie krullen)
    - Frits Bom/Vakantieman (Peter Winkelhuijzen, vanwege zijn andere hobby, het beoordelen van campings)

Contact gegevens

mrt

2024

Clinic voor Rucphense ambtenaren

Op dinsdag 19 maart heeft Team Clinics voor de derde keer een rit georganiseerd voor een elftal sportieve ambtenaren van de gemeente Rucphen.

za

jan

2024

1e Officiële Club-Gravelrit

Na de laatste clubrit die ik meereed op de mtb, net voor Kerstmis, werd er geopperd om binnenkort eens een gravelrit te rijden. Gezien de natte weersomstandigheden van de laatste weken, leek het mij een goed idee om deze activiteit voor vandaag te organiseren.

zo

nov

2023

Sluitingstoer

Vandaag hebben we onder een, zeiknat, uurtje, min of meer kunnen genieten van de sluitingstoer. Een tocht over een afstand van 60 km. Met 8 diehards zijn we er 09.30 uur aan begonnen.

Een (aangepaste) tocht, samengesteld door onze sportkoning Ludo, chapeau!