Tweedaagse Limburg 2015 (29 en 30 augustus), team toer

Deze tweedaagse was eigenlijk een driedaagse voor mij en nog een paar andere gelukkigen. Op vrijdag gingen namelijk al 4 man ( Pytrik, Kees Schr, Marcel en ik) op de fiets naar ons hotel in Valkenburg Restaurant 043.

Kees kwam om 8.30 uur naar de Roskam en van daaruit zijn we naar Nispen gegaan om Pytrik en Marcel op te pikken. Toevallig was daar ook Peter van Sande, maar in burger dus die ging niet mee.

Met z`n vieren ging het in rap tempo met de wind schuin van opzij richting de Noorderkempen. Met de bekende plaatsen zoals Brecht, Westmalle etc. De fietspaden daar zijn bij ons beroemd om hun slechte staat en daar was nog niet veel aan veranderd. Al hadden we op diverse grotere kruispunten ondergrondse rotondes van fietspaden. Dat fietste geweldig maar het was toch lastig om de weg te vinden.

Gelukkig kwamen we met prachtig weer in Herentals waar we ons door de weekmarkt wrongen om op de markt naast de kermis van onze eerste rust konden genieten. Toen hadden we al een lekke band gehad maar daar zou het bij blijven. Na de eerste stop reden dus vol goede moed verder, wat op zich voorspoedig liep.

Rond de 120 km nog een stop in de buurt Hasselt met enorme stokbroden (sommige gezond en anderen wat minder ). We hoefden nog maar een km of 40 en Kees z`n Mio kreeg het ineens voor elkaar om ons langs mooie achteraf paadjes te leiden.

Toen werd het terrein al wat meer geaccidenteerd en er vielen soms gaten die echter ook weer werden gedicht. Toch konden we redelijk doorrijden en boven langs Maastricht over een mooi pad richting Berg en Terblijt met een lastige klim.

Toen we bij de Herberg aankwamen rond 4 uur was Jeroen Schagen nog niet gearriveerd met onze spullen, door een file was hij iets verlaat, maar toch. We werden hier hartelijk ontvangen door de pleegouders van Ron. (hij zat toen nog net op Ibiza) en we zaten prima op het terras met een versnapering. Zo rond 22.00 uur kwamen René van Oers en Han. Om ons al wat gezelschap te houden en wat fietsen en de nodige bagage. We waren klaar voor de ontvangst van de zaterdagmensen en sliepen gezamenlijk op een riante 8 persoons zolder. Lekker knus en toch voorzien van alle luxe.

Op zaterdag waren rond 9.30 uur waren alle fietsers aanwezig en konden we ons gaan opmaken voor een mooie rit. Er waren 11 MTB ers en 10 Racefietsers, we hebben wat groepsfoto`s gemaakt en toen konden we weg om 10.00 uur vertrokken de beide teams

Het was een nog een beetje fris, maar zo rond de middag werd het alras zonniger. We hadden bij tour een mooie route voorgeschoteld gekregen van Marcel. Lekker veel bergjes want het was de finale van de Amstel Gold Race. Het was best zwaar want na 38 km zaten we al op het terras! Een waar Pedaleurs record. Maar het was er goed toeven en we hadden toch nog zo`n 50 km te gaan.

Het weer werd steeds beter en het terrein ook. Bij de tweede rust hadden we al wat renners verloren maar Han en Paul konden toch weer aansluiten op het terras. De weg terug naar Houthem werd gedeeltelijk genomen via de Keutenberg en de Sibbeberg ( iets milder). We kwamen toch redelijk gelijktijdig aan. Moe maar voldaan streken we rond 15.00 uur op het terras.

Daar hoorden we het slechte nieuws van Rianne, zij was nog in het ziekenhuis na een val op haar elleboog. Zij ariveerde pas na 17 uur met de arm in het gips, eigenlijk wel een deceptie, maar de nodige drankjes verhoogden de sfeer toch wat en rond 19.00 uur kregen we een perfecte BBQ waarbij een aantal koks onderons het voortouw namen. We vertoefden op onze eigen terras het er best goed toeven.

Zondag was iedereen rond 8.30 uur bij het ontbijt en kon men zich klaarmaken voor nog een rondje. Helaas moest Rianne natuurlijk afhaken, maar het was leuk dat ze toch bij ons wilde blijven. Om 9.30 uur vertrokken we weer, het weer nog beter als de dag ervoor. Echter de MIO van Kees stuurde ons twee keer de Bergdaelerweg op. We kwamen zelfs weer terug bij het hotel na 6 km, waarbij we Rianne heel verwonderlijk zagen kijken? Het duurde dan ook even voordat we een route konden oppikken.

Ook deze keer kwamen weer op veel onbekende stukken. Met name de Voerstreek was erg mooi. We streken nu na zo`n 42 km neer bij een terras, waar wat locals ons de weg wezen. We konden de tocht dus weer aanvangen met de nodige koffie, maar helaas geen taart deze keer.

We hadden het plan opgepakt om nog naar Vaals te rijden, maar die Berg bleek toch iets te ver weg te liggen. Maar niet getreurd want rond 13.00 uur waren we weer bij ons hotel.

Gelukkig waren de MTB ers nu zonder kleerscheuren terug. Dus werd de lunch weer genuttigd en kon iedereen zich nog even douchen.

Jan en Frans reden al wat eerder terug naar BERREGE en wij volgden wat later zodat iedereen z`n fiets en bagage weer kon ophalen, na een zeer geslaagd Pedaleurs weekend!

André Jansen

mrt

2024

Clinic voor Rucphense ambtenaren

Op dinsdag 19 maart heeft Team Clinics voor de derde keer een rit georganiseerd voor een elftal sportieve ambtenaren van de gemeente Rucphen.

za

jan

2024

1e Officiële Club-Gravelrit

Na de laatste clubrit die ik meereed op de mtb, net voor Kerstmis, werd er geopperd om binnenkort eens een gravelrit te rijden. Gezien de natte weersomstandigheden van de laatste weken, leek het mij een goed idee om deze activiteit voor vandaag te organiseren.

zo

nov

2023

Sluitingstoer

Vandaag hebben we onder een, zeiknat, uurtje, min of meer kunnen genieten van de sluitingstoer. Een tocht over een afstand van 60 km. Met 8 diehards zijn we er 09.30 uur aan begonnen.

Een (aangepaste) tocht, samengesteld door onze sportkoning Ludo, chapeau!