MTB tocht, 26 februari

Het was weer een prachtige zaterdag ochtend. Met strak blauwe lucht kwamen we aan bij het Appeltje.  Nadat een ieder weer was gearriveerd, besloten we maar om 2 groepen te maken.

De snelle en de hele snelle.

Ik besloot maar wijselijk om met de “snelle” groep mee te gaan.

Rene voorop gevolgd door Silvia, Miranda, Ton, Joop, Cees H. Nog net op tijd zagen we Mario aanrijden. Die kon nog aanpikken.

Met een groep van 7 man, vrouw gingen we op pad.

Tempo zat er al lekker in vanaf het begin, maar niet iedereen kon dit tempo bijhouden, dus werd Rene gemaand om wat rustiger aan de rijden.  Daarna konden lekker met de groep door de bossen crossen. Toch weer langzaam het tempo opgevoerd en na wat warm draaien kon iedereen mee.

We reden via bossen van Lievenberg richting Wouwse Plantage richting Trapke op, daarna Huijbergen om nog even de Tiestenberg 2x te pakken tot vreugde van sommige maar ook teleurstelling van anderen die met de tong op de schoenen weer aansloten. Daarna weer richting Hoogerheide en het vliegveld hek, tot we weer bij de Heimolen aankwamen.

Hier ontmoette we de buurtgenoot van Miranda, die nog even met ons meereed. Om een gewone damesfiets met grote bakkersmand voorop.  Het babbelen ging haar even goed af als het fietsen. Toen we van de asfalt weg weer een zandpad opreden, bleef ze meerijden. Onder luid geroep: Is dit nu het tempo van de Pedaleurs!

Toen hebben we maar een tandje bijgezet. En met een rode biet en rammelende damesfiets namen we maar weer afscheid van haar.  Daarna was Miranda weer thuis. Rene wilde nog even met zijn allen op de koffie, maar uiteindelijk toch maar weer verder gereden. Inmiddels was het flink bewolkt geworden en de wind aangewakkerd. Rond half twaalf weer terug bij het Appeltje. En na wat evaluatie en 2 bakjes koffie weer richting huis. Weer een leuk rondje gereden van ongeveer 30 km.

Groetjes Cees H

mrt

2024

Clinic voor Rucphense ambtenaren

Op dinsdag 19 maart heeft Team Clinics voor de derde keer een rit georganiseerd voor een elftal sportieve ambtenaren van de gemeente Rucphen.

za

jan

2024

1e Officiële Club-Gravelrit

Na de laatste clubrit die ik meereed op de mtb, net voor Kerstmis, werd er geopperd om binnenkort eens een gravelrit te rijden. Gezien de natte weersomstandigheden van de laatste weken, leek het mij een goed idee om deze activiteit voor vandaag te organiseren.

zo

nov

2023

Sluitingstoer

Vandaag hebben we onder een, zeiknat, uurtje, min of meer kunnen genieten van de sluitingstoer. Een tocht over een afstand van 60 km. Met 8 diehards zijn we er 09.30 uur aan begonnen.

Een (aangepaste) tocht, samengesteld door onze sportkoning Ludo, chapeau!