MTB tocht, 2 april

Het is zaterdagochtend,dus weer tijd voor mijn (ons) wekelijks uitje in de bossen rond Bergen op Zoom. Het was al enkele dagen redelijk droog geweest,dus besloot ik mijn spatbordjes eraf te halen. Ik was daar nog volop mee bezig toen Kees mij op kwam halen en nog even een handje hielp met het demonteren.

Vervolgens vertrokken we richting ’t Appeltje,waar al enkele Pedaleurs stonden te wachten. Deze week waren we een half uurtje vroeger ivm het verzetten van de klok naar de zomertijd.

Toen we de groepen gingen vormen had niemand interesse om met Jack de snelle groep te vormen, waarna Jack met hese stem en neusophalend zei dat hij verkouden was en zich bij de rest zou voegen.

Uiteindelijk gingen we met z’n elven op pad.

Deze keer besloot ik zelf het ritverslag maar te schrijven, omdat er de laatste weken een beetje de klad in zit en ik dus de komende weken zonder me opgelaten te voelen met een gerust hart iemand kan vragen om het verslag te schrijven.

We besloten naar de Kalmthoutse Heide te gaan, en wel via de kortste weg.

We vertrokken met Andre op kop gelijk over zijn favoriete hobbelwortel paadje via de Leidingstraat richting de Zandverstuiving. Na de Zandverstuiving te zijn overgestoken en nog wat natte stukken te hebben opgezocht staken we de Huijbersebaan/Moerkantsebaan over.

Vervolgens gingen we via het veld aan de kopse kant van het vliegveld richting de Overberg.

Na wat omzwervingen en wat natte paadjes opgezocht te hebben kwamen we uiteindelijk weer in Huijbergen uit. Hier gingen we richting de Tiestenberg,waar we wat klimmetjes en extra rondjes hebben gemaakt.

Nadat we hier uitgespeeld waren, vertrokken we richting de Kloosterbergen, Manege de Wolf en Staartsche Heide.

De Groote Meer is ook weer gesignaleerd na enkele weken van de kaart te zijn verdwenen. Althans de naambordjes zijn weer gesignaleerd, de Groote Meer zelf hebben we niet gezien.

Nadat we de Kalmthoutse Heide even hadden “aangetikt” reden we richting het Verborgen Ven, wat we overigens niet hebben gevonden. Wel hebben we een Ven gevonden wat door waterbedrijf Evides in ere was hersteld. Op advies zijn we er rond gereden,om het geheel vanaf de noordzijde te bekijken, omdat er schijnbaar vanaf deze zijde beter zicht op zou zijn.

Ondertussen gingen de verhalen de ronde in de groep dat er hier olifanten gesignaleerd waren die hier af en toe kwamen drinken. Volgens mij waren we net te laat, ik hoorde nog wel een diep gebrom en er hing ook een zware (olifanten) lucht. Jammer dat we dit schouwspel net gemist hebben, dat is toch wel bijzonder dat je hier op de Brabantse Wal één van de “Big Five” tegen tegen zou mogen komen.

Nadat iedereen zijn koekje en drankje weer genuttigd had, gingen we verder richting Manege de Molen in Hoogerheide, Hoogerheide centrum richting de bossen bij Lindonk en vervolgens richting het tunneltje bij Zuidgeest,Heimolen,Groot Molenbeek,Landgoed Lievensberg richting ’t Appeltje.

Hier hebben we met een aantal nog een paar bakjes koffie genuttigd en wat nagepraat over de gereden tocht.

Vervolgens druppelde ieder weer richting huis om van de rest van het weekend te gaan genieten.

Rene van O.

mrt

2024

Clinic voor Rucphense ambtenaren

Op dinsdag 19 maart heeft Team Clinics voor de derde keer een rit georganiseerd voor een elftal sportieve ambtenaren van de gemeente Rucphen.

za

jan

2024

1e Officiële Club-Gravelrit

Na de laatste clubrit die ik meereed op de mtb, net voor Kerstmis, werd er geopperd om binnenkort eens een gravelrit te rijden. Gezien de natte weersomstandigheden van de laatste weken, leek het mij een goed idee om deze activiteit voor vandaag te organiseren.

zo

nov

2023

Sluitingstoer

Vandaag hebben we onder een, zeiknat, uurtje, min of meer kunnen genieten van de sluitingstoer. Een tocht over een afstand van 60 km. Met 8 diehards zijn we er 09.30 uur aan begonnen.

Een (aangepaste) tocht, samengesteld door onze sportkoning Ludo, chapeau!